Selasa, 15 Februari 2011

salam Maulidur rasul....1432H



Selawat ke atas Rasulullah SAW..
Rasulullah SAW telah bersabda bahawa malaikat Jibrail a.s. , Mikail a.s. ,Israfil a.s. ,dan Izrail a.s. telah:

Berkata Jibrail a.s.
‘Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat keatasmu tiap-tiap hari sebanyak 10x, maka akan aku bimbing tangannya dan aku akan bawa dia melintasi titian Siratul Mustaqim’.

Berkata pula Mikail a.s.
‘Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu’

Berkata pula Israfil a.s.
‘Mereka yang berselawat ke atasmu akan aku sujud kepada Allah SWT. Dan aku tidak mengangkat kepalaku sehingga Allah SWT mengampuni orang itu.

Berkata pula Izrail a.s.
‘Bagi mereka yang berselawat ke atasmu akan ku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi.

*Jaminan malaikat untuk orang-orang yang berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW
Perbanyakkanlah selawat & salam ke atas Rasulullah SAW.
Semoga kita menjadi hamba kesayangan Allah, Rasul & para malaikat
Amin..


~Sumber: dri seorg shbt~
renungn kita bersama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan